Izraeli tanulmány: a túlzottan édes termékek elriasztják a vásárlókat

A Jeruzsálemi Héber Egyetem (HU) egy, a Foods tudományos folyóiratban megjelent tanulmánya szerint a „túl édesnek” tartott termékek gyakran csalódást okoznak a fogyasztóknak.

Az israel21 beszámolója szerint az Amazonon és az iHerbon elérhető 31.000 élelmiszerről szóló nagyjából 560.000 vélemény elemzése után azt találták, hogy a vélemények 10 százaléka utalt a termékek édességére.

A bírálók általában alacsonyabb pontszámot adtak azoknak a termékeknek, amelyeket túl édesnek ítéltek. Azok a vásárlók, akik a termékek túlságosan édességére panaszkodtak, egy csillaggal kevesebbet adtak, mint azok, akiket nem zavart az édesség.

A tanulmány azt is feltárta, hogy a túlzott édesség fő felelőse a mesterséges édesítőszer, a szukralóz.

A tanulmány eredményei „nemcsak közegészségügyi okokból fontosak, hanem maguknak az élelmiszeripari vállalatoknak is, hogy egészségesebb termékcsaláddal büszkélkedhessenek, és eladhassák ezeket az egészségesebb termékeket olyan vásárlóknak, akik valóban ízletesebbnek találják őket”.

2022, okt, 31