A Jeruzsálemi Héber Egyetem (HU) egy, a Foods tudományos folyóiratban megjelent tanulmánya szerint a „túl édesnek” tartott termékek gyakran csalódást okoznak a fogyasztóknak.
Az israel21 beszámolója szerint az Amazonon és az iHerbon elérhető 31.000 élelmiszerről szóló nagyjából 560.000 vélemény elemzése után azt találták, hogy a vélemények 10 százaléka utalt a termékek édességére.
A bírálók általában alacsonyabb pontszámot adtak azoknak a termékeknek, amelyeket túl édesnek ítéltek. Azok a vásárlók, akik a termékek túlságosan édességére panaszkodtak, egy csillaggal kevesebbet adtak, mint azok, akiket nem zavart az édesség.
A tanulmány azt is feltárta, hogy a túlzott édesség fő felelőse a mesterséges édesítőszer, a szukralóz.
A tanulmány eredményei „nemcsak közegészségügyi okokból fontosak, hanem maguknak az élelmiszeripari vállalatoknak is, hogy egészségesebb termékcsaláddal büszkélkedhessenek, és eladhassák ezeket az egészségesebb termékeket olyan vásárlóknak, akik valóban ízletesebbnek találják őket”.