Az Izraeli Vegánbarát Nonprofit Szervezet legutóbbi tévéhirdetését az izraeli lakosság 35 százaléka látta. Egy független felmérés szerint mintegy 150.000 izraeli szerint a hirdetés befolyásolta őket a húsfogyasztás végleges befejezésében, vagy csökkentésében.
A reklámot külföldi vegán aktivisták fordították le olyan nyelvekre, mint kantoni, hindi, francia, olasz, spanyol és portugál.
November 1-jén, a Vegán Világnapon megkezdődik a Vegán Világhónap, amelynek célja a hús, tejtermékek, halak, tojások, bőr, gyapjú és más élőlényekből származó termékek előállításával kapcsolatos egészségügyi, környezeti és állatkínzási kérdések tudatosítása.
Izrael a világ legvegánabb országának számít a legfrissebb statisztikák szerint, amelyek alapján az izraeliek 5 százaléka vegán, 4 százaléka vegetáriánus és 8 százaléka flexitárius, azaz fél vegetáriánus.
2014 októberében Izrael adott otthont a világ legnagyobb vegán fesztiváljának. A vállalati szponzorok között volt a Domino’s Pizza is, amely egy vegánbarát Facebook-kampányt követően 2013-ban Izraelt választotta első tejmentes pizzáinak tesztelésére.
A vegánbarát logó mostantól 1500 izraeli étteremben és 6500 terméken jelenik meg, beleértve az Adidas új, bőrmentes lábbelijét is, amely szintén Izraelben debütált.
Miért vált Izrael a világ nem hivatalos “vegán fővárossá”?
Izrael egy kis ország és egy erős közösségi média kombinációja, olyan kultúrával, amely arra ösztönzi az embereket, hogy hangoztassák véleményüket és „igazán hatékony vegán szervezetek forradalmi kampányaival”.
Az izraeli vegánok többsége erkölcsi okokat említ motivációként.