Az első nap Tóra olvasása előtt a XI. században élt Meir Nehorai, Worms és Mainz, Rajna menti városok előimádkozójának 90 soros versét az Akdamut-ot énekeljük el hagyományos dallammal. ( jelentése: “engedélykérés”) Szép, költői képpel kezdődik. Ha a föld, hegyek, völgyek írótoll lenne, az égbolt papír, a vizek, a tenger, folyók, patakok mind tinta lenne, a világ lakósai íródeákok volnának és éjjelnappal írnának, akkor sem tudnák I.-ten dicsőségét ábrázolni, szavakkal kifejezni, leírni.
Sok templomban felolvassák ezen az ünnepen Ruth könyvét, mert dédanyja volt Dávid királynak, akinek születése és halálának napja ez időre esett. 150. zsoltárának emlékére 150 gyertyát is gyújtanak nagyobb templomokban. Sávuot, a Tóra-adás ünnepe, Izraelben egy, a világ más részein, azaz a diaszpórában kétnapos ünnep.
Sávuot szó szerint a Hetek Ünnepe, mivel pontosan hét héttel van Peszách után, és egybecseng az ómer-számlálás 49 napját követő ötvenedik napjával. Innen a magyar „Pünkösd” elnevezés; ez a görög „Pentakosion” = ötven szóból származik. Az ünnep imarendje, és minden előírása megegyezik a másik két zarándok-ünnepével, valamint a szombatra vonatkozó tilalmak, természetesen, erre a napra is vonatkoznak. Szokás Sávuot éjszakáját ébren tölteni, és a Tórát tanulmányozni. Ez köt össze bennünket a Szináj hegyi Tóra-adás emlékével. Ilyenkor általában tejes ételeket esznek. Ennek a szokásnak folklorisztikus okai vannak. Az ünnep második napján Mázkirt mondunk a halottainkért.