Az előző szakaszban Jákov ősapánk menekülni kényszerült testvére, Ézsau, haragja elől.
Útközben álmodja az égig érő létra álmát, melyen szolgálattévő angyalok járnak fel és alá. A Midrás bölcsei szerint ezek azok a szellemi lények akik Jákovot kisérik útján és lépteit vigyázzák.
Szakaszunkban Jákov megérkezik Háránba, ott is nagybátyja, Láván, házába, ahol első látásra beleszeret annak kisebbik lányába, a szép és jó alakú Ráchelbe. Az apósjelölt, jellegzetes keleti csaló, átveri a naiv Jákovot, hét éven át keményen dolgoztatja, hogy ezzel lerója az apósnak fizetendő “hozományt”, majd az idősebb lányát, a gyenge-szemű Leát adja hozzá. Jákov, akit otthon testvére gyilkos dühe vár, lenyeli mérgét és további hét esztendőn keresztül legelteti apósa nyájait – Ráchelért.
Ezalatt az idő alatt Lea hat fiat szül neki : Reuvént, Simeont, Lévit, Jehudát, Jiszachárt és Zevulunt (majd később egy lányt, Dinát). A két feleség két szolgálója szintén Jákov felesége lesz és Bilha valamint Zilpa további 2-2 fiút szül neki. Már tíz fia van és Ráchel még gyermektelen. Ez a család mini-drámája; Ráchel, a kedvenc feleség, Jákovot vádolja – egyes exegéták szerint öngyilkossággal fenyeget, ha Jákov nem gondoskodik gyermekáldásról. Jákov dühösen háritja el a vádat: ez nem az én hibám, nekem vannak gyerekeim. . . én nem vagyok Isten helyett. A Midrás szerint az Örökkévaló megrótta Jákovot, amiért keményen beszélt szenvedő feleségével, akin végül is megkönyörül az Isten, megnyitja méhét és Ráchel megszüli Józsefet.
Ez 14 évvel azután történt, hogy Jákov elhagyta a szülői házat; ez az a “Néhány év” amire, anyja, Rivka, elküldte otthonról. Most már szeretne hazamenni, már nem fél Ézsautól, de Láván presszionálja: maradjon még és most majd részesedést ad neki a nyájból. Most is többször becsapja, de Jákov túljár az eszén és nagy vagyont szerez.
Amikor megunja apósa előbb csalafinta, majd egyre ellenségesebb viselkedését – Jákov elhatározza hogy “olajra lép” és hazamegy. Kihivatja két feleségét, Ráchelt és Leát a legelőre, és megtanácskozza velük a dolgot. Azok támogatják a tervet és Jákov búcsú nélkül távozott.
A megsértett Láván utána iramodott és utólérte szökött vejét és annak pereputtyát Gileád hegyénél. Előző este álmot látott, melyben Isten nyomatékosan figyelmeztette, ne merjen Jákovnak se jót, se rosszat tenni. Miért ne tegyen jót? – kérdik a Talmud-bölcsek. Azért , mondják, mert a rossz ember “jósága”, szívessége, rossz, irritáló a cáddiknak.
Azután jött a kompromisszum, kiegyeztek (“a gyerekek unokáim” – mondta Láván) és megnemtámadási szerződést kötöttek. Úton hazafelé Jákov újra angyalsereget látott, azokat akik jöttekor a határig kisérték. A helyet elnevezte Máchánájimnak, ami azt jelenti hogy két tábor: az ereci és a külföldi angyalok tábora.
A szakasz Háftáráját Hoséá próféta adja. A Háftárá úgy kezdődik hogy “És Jákov Arám mezejére szökött és ott egy asszonyért őrzött (nyájat). De Isten próféta által hozta ki Izraelt Egyiptom országából és próféta által őriztetett meg (maradt fenn)”.